Nasza szkoła rozpoczęła kolejny już unijny project Erasmus+ o tytule “EUvalues for inclusion” czyli „Wartości UE dla Integracji w Szkole” finansowanego w ramach programu europejskiego Erasmus +, Sektor: Edukacja Szkolna, Akcja KA229. „Partnerstwa strategiczne w dziedzinie kształcenia i szkolenia – Współpraca Szkół” w latach 2020-2022.
W projekcie biorą udział 4 szkoły z następujących krajów:
• IES Atenea (Instituto de Educación Secundaria) w Alcalá De Henares w Hiszpanii
• (Istituto Di Istruzione Superiore) I.I.S. "Alfonso Maria de' Liguori" w Sant'Agata De' Goti we Włoszech
• Osnovna Šola w Pivka w Słovenii
• Zespół Szkół Budowlanych im. Żołnierzy Armii Krajowej w Mielcu
Chętnych uczniów zapraszamy do współpracy. Na razie internetowo, ale po zakończeniu pandemii planowane są wyjazdy uczniów do tych szkół.
https://zsb.mielec.pl/home/index.php/erasmus/erasmus-2020-2022/rozpoczecie-nowego-projektu#sigProIdbf8409bc95
Cele:
- Integracja uczniowska i zwalczanie wykluczenia - (tolerancja, cierpliwość, równość, wytrwałość, zrozumienie, miłość) w celu poprawy życia szkolnego.
- Zapewnienie przyjemnego życia w szkole oraz zapobieganie konfliktom i zastraszaniu w szkole.
- Promowanie odpowiedniego środowiska szkolnego w celu integracji różnych grup wiekowych uczniów.
- Promowanie poczucia "przynależności" w przestrzeni, szkole, w której będziemy żyć razem przez co najmniej 5 lat, w oparciu o zaufanie, szacunek, bezpieczeństwo i dobre maniery.
- Zachęcanie do uczestnictwa i asymilacji wszystkich uczniów w szkole. Poprzez kontakty z innymi szkołami poznawanie ich metod pracy w dziedzinie integracji uczniowskiej.
- Rozwijanie europejskiej współpracy i mobilności nauczycieli i uczniów dla poznania różnych aspektów i kwestii związanych z życiem szkolnym, w szczególności biorąc pod uwagę różnorodność uczniów w naszych krajach
- Zachęcanie innych nauczycieli w Europie do udziału w wymianach szkolnych i programach mobilności
- Poczucie uczniów, że są częścią znacznie większej społeczności, w której są ludzie o różnym pochodzeniu etnicznym, kulturach i religiach, którzy dzielą swoje życie szkolne z szacunkiem i tolerancją.
- Specjalne szkolenia dydaktyczne dla naszego personelu w temacie integracji uczniów
Oczekiwane skutki społeczne:
poprawa integracji uczniów w szkole, zwiększenie mobilności uczniów, poprawa znajomości języka angielskiego i innych języków obcych, zwiększenie świadomości społecznej, aktywne obywatelstwo młodzieży, nabranie pewności siebie i zwiększenie umiejętności współpracy w międzynarodowych grupach.